There was an error in this gadget

Friday, June 15, 2012

BERSALIN ? Aduhh !


Siapa kata bersalin secara normal tak sakit ? Meh aku nak tenyeh-tenyeh mulut dia dengan lesung batu biar pecah bibir . haha .. Sekarang aku nak cerita lah , maksud aku nak kongsi pengalaman mak aku mengadung sebanyak 7 kali , alaaa umie 7 kali jew koddd bukan banyak pun . Habesss kalau mak aku baca nie dalam hati dye mesti kata " Engkau ? memang lah kau tak rasa lagi , kalau kau dah rasa stop sampai 3 orang aje kod . haha .. Pengalaman anak pertama mak aku bersalin , boleh sehari suntuk mak aku atas katil di bilik bersalin nak ke tandas pun tak boleh , bak kata doktor dia takut mak aku bersalin dalam tandas . Wooo ... Jadinya mak aku nak buang air besar ke kecil ke semuanya doktor yang urusakan , waaaa syokkk ahh gini nanti aku nak bersalin anak pertama nak dapat layanan macam ini jugak lah , hamboiii ko zhufairah berangan-rangan nampak . Bak kata mak aku dia nak bersalin abang aku memang seksa , mana taknya baru kali pertama nak keluar kan baby . muehehe .. Sekarang aku nak cerita macam mana mak aku keluarkan aku daripada perutnya , mak aku cakap dia menerang 2 kali dah keluar aku , pehh 2 kali jew koddd . Bak kata mak aku dia nak bersalinkan aku lah yang paling senang . Muehehe , patutlah aku jadi degil rupa-rupanya mak aku nak melahirkan aku senang jew . . Dah lah mengadungkan aku tak cukup bulan ... Apa nak jadi dengan aku lah , nak tengok dunia dengan cepat , sabor je la ~~~~ .. Kalau adik aku yang sulong dan kedua mak aku kata boleh lah , masuk adik yang ke 3 , Nauzubillah mak aku kena bedah , kemungkinan adik aku kedudukan songsang tapi aku dengar-dengar adik aku boleh bersalin secara normal tapi melekat kat hidung , haaaiiissshhh ... Ada jugak macam itu ? Mak aku cakap masa dia nak kena bedah , dia rasa perutnya kena hiris dengan pisauuu , aaaahhhhhhhhh sakit tapi bila lama-lama tak rasa sakit dah . wooo .. Ukey mak aku stop mengandung selama  5 tahun , awal tahun 2005 mak aku disahkan mengandung lagi . YAHOOO gembira tak terkata sebab dapat adik lagi maklumlah masa itu aku darjah 5 dah besar panjang . Mak aku kata nak bersalin yang nie memang susah , kalau tak hati-hati masa bersalinkan yang nie boleh meragut nyawa mak aku . YAALLAH , kesiaannya :( .. 2 @ 3 tahun selepas itu mak aku disahkan mengadung lagi , tapi kandungan tak dapat diselamatkan kesnya mak aku angkat benda beratt . Uwaaaaa cita-cita nak dapat adik lagi tak tercapai :(