There was an error in this gadget

Thursday, June 21, 2012

BANGUN BANGUN .. 


Tadi lena jew tidurrr , tiba-tiba umie menjerit kat tingkat 2 '' bangun , bangun sekolah '' , aku pun apa lagi terbangun lah . Lagipun aku tak buat alarm hp aku , sebab aku tahu hari nie memang aku tak pergi sekolah pun . haha .. Aku pun apa lagi , bingkas bangun dan buka pintu , terpacak umie berdiri kat tangga untuk naik ke bilik aku di tingkat 3 . 


umie : dah bangun belom ? tak nak pergi sekolah kew * nie lah soalan yang selalu umie tanya *
aku : sakit pinggang ah umie . 
umie : kan dah kena urut semalam .
aku : memang lah , tapi baru kali pertama kan ? memang lah macam ini . * aku berdiri depan pintu bilik aku dan jenguk kepala ke bawah .


aku pun apa lagi , nak sambung semula membuta , damm aku pun apa lagi tutup pintu bilik dan kunci , dommm aku lompat badan atas katil , dan tekup baju atas muka .5 minit kemudian , tombol pintu berbunyi . Aku pun apa lagi , bingkas bangun dan buka pintu . Tiba-tiba 


Aku : yew kejap .
Umie : sakit pinggang kew ? umie pun sakit pinggang gak . Angah buka dakwat printer tu .
Aku : kejap ..............


dah aku pun duduk atas lantai dan buka kotak , keluarkan printer dan usaha macam mana nak buka untuk ambik dakwat ... 


Aku : umie susah lah 
Umie : Tengok cikgu wan buatt senang jew ..


umie pun apa lagi , turun bawah , mungkin dia dah terlewat . Dia pun baru lepas solat subuh mesti lah nak bersiap-siap untuk pergi sekolah mengajar . Tinggal lah aku sorang dalam bilik aku untuk buka dakwat printer . Aku apa lagi , aku ambil kesempatan tonggengkan printer , fulamakkk baru aku tahu macam ini rupa-rupanya nak buka printer . Aku pun usaha macam mana nak buka dakwat nie ... Sakit tangan dibuatnya ,  last-last aku dapat buka , mula - mula aku dapat buka dakwat berwarna . . dan aku alhamdulillah dakwat hitam pun aku dapat buka . * bangga nie * ... Aku pun apa lagi , turun ke bawah tingkat 2 dan meluru masuk bilik umie .


Aku : nah umie , nak yang warna kew hitam ?
Umie : hitam sudah .
Aku : umie lapit dengan benda , takut kotor beg tangan umie tangan , tengok tangan angah nie dah kotor .