There was an error in this gadget

Friday, November 18, 2011

nasib kita orang sama

aku baru lepas baca blog seorang minah , sumpah nak nangis aku membaca entryy dia. mula - mulanya aku nak baca sedikit jew. mungkin benda nie pernah terjadi pada kita orang. sooo aku pun membacala sampai a sehinggala z .. 95% nasib kita orang sama. yang aku nak ceritakan sekarang kita orang telah kehilangan orang yang kita orang sayang selain keluarga yang iaitu bf / pkwe.. pkwe kita orang meninggal disebabkan kemalangan jalan raya. mungkin ini ajal dia orang. yes aku x cerita kat blog tentang ini sebabnya kalau aku teringat mesti aku akn nangis sorang - sorang. soo sekarang aku dah boleh terima tentang ini. aku nak ceritakan pasal apa pkwe aku yang bernama MUHAMMAD AIMAN TEH BIN ABDULLAH @ TEH FOON SENG nma cinanya. dia meninggal seminggu sebelum raya puasa tahun niee! dia meninggal akibT kemalangan jalan raya jam 11 pg. time tu aku ada kat sekolah kebetulan pula aku bawa hp , yes pagi tu aku x text / angkt fon bile arwah tpon .. menyesallllll .. ;( . ketika aku tengah berlajar tlpon aku bergegar, mula2 aku buat bodoh iyela dlm kelas nak becakap pakai hp , mula2 aku sangkakan arwah yang menelefon aku .. atikatik aku buka kekunci hp dan tengok siapa yang telefon. eleh no hp yang aku x kenal aku pun antar masej dan berkata ' nie siapa? ' xsmpai stu minit masej aku dibalas dengar bunyi ' ni nabila ke? saya kawan aiman saya nak bagi tahu aiman da x ada ' aku pun membalas ' jgn maen2 ;( ' dan masej aku dibalas lagi ' sumpah demi Allah aiman da xad ' .. aku pun pergi kat member aku dan cerita pasal kejadian nie sampai aku nangis merah juga la mata aku. member aku pun terkejut pasal kejadian nie. ni lah kali pertama aku nangis sebab lelaki. aku menangis sebab arwah pergi bergitu sahaja. ketika buka puasa pada hari arwah pergi aku cuma minum air sahaja. lepas jew aku minum aku lari masuk bilik dan nangis sampai bengkak mata, iyela aku nangis sebabnya dan ketika buka puasa dia akan telefon aku dan tanya makan apa berbuka dan macam-macamlah sehingga waktu berbuka. tetapi pada hari itu kosong, KOsong .... last kita orang borak ketika waktu sahur. lama jugakla kita orang borak. dan itula perbualan kita orang yang terakhir. yang bertambah aku sedih arwah dikebumikan di pulau pinang. soo aku xbole nak menziarahi pusara arwah sampai la sekarang. sediihhh yg amat .. yg aku ad teringat arwah pesan pada aku " u la cinta i sehingga hujung nafas i " memang betul aku la wanita yang terakhir bagi arwah sehingga arwah meninggal. Yang aku ingat sampai sekarang arwah ad pesan kepada ku. Jikalau dia dah xda / kita orang xde jodoh dia nak aku cari pengantinya . Disebabkan beliau cina muslim aku pun dapat pengganti arwah cina musim jugak . Beberapa hari arwah pergi aku masih contact kakak angkat arwah dan kongsi cerita pasal arwah . Pada hari pertama arwah pergi aku rasa berat jew kaki ni nak berjalan untuk pergi ke sekolah , tetapi terpaksa lah aku melangkah untuk pergi ke sekolah . Dalam kelas aku duduk diam2 dan x bising macam biasa kerana waktu tu aku hanya teringakan arwah sampai air mata aku keluar dan telah mengejutkan farra , mula2nya aku malas nak ceita tetapi terpaksa lah aku cerita aku nangis sebab arwah . Farra pon f .aham apa yang aku rasakan pada waktu itu ... bayanganlah dia pergi kita orang masih dalam peringkat baru keraa baru sebulan lebih kita orang bersama . Kla setakat nie je la aku nak cerita , lau aku cerita lagi x pasal2 nangis aku sorang2 .... dan akhir sekali aku nak minta tolong kau orang sedekahkan al-fatihah untuk arwah , smoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman .