Sunday, October 25, 2009

Kisah pagi tadi..

pagi tadi umie suruh aku prg beli surat khabar..aku prg lah....bile aku balik aku ada nampak kucing di dpn rumah aku,kucing tu dah mati..aku memberanikan diri prg ke arah kucing tersebut...aku prg mula-mula aku ingatkan kucing tu MIMI(kucing pelihara)sebab warna sama n ekor pun sama..adik aku 2 org yg ada kat halaman rumah,aku menjerit MIMI mati...hahah..adik aku berkata 'mana'aku pun menjawab 'kat situ'..aku masuk rumah n bagi tahu umie yg MIMI mati,kemudian umie suruh aku bagi tahu abah..aku pun naik atas n bagi tahu abah yg MIMI mati,abah berkata ltk mimi dpn umah,aku pun turun n bagi tahu umie yg abah suruh abg letak MIMI di dpn umah..aku pun kuar umah n prg ke arah kucing tersebut...hahha...emm..aku berdiri aje dkt kucing tu..kemudian jiran aku berkata'kucing mati ke''ah''kucing umah ke''ah'...hahah..aku suruh juwita ambil air sebab nak bersihkan badan kucing sebelum ditanam..hahahaha.....kemudian aku suruh juwita ambil hp abh sbb nak ambil kali terakhir kucing...heheh...

lepas aje di tanam aku buat x tahu aje n tenang aje..heheh...
umie aku berkata'mungkin bukan mimi'aku dgn semangat menjawab'mimi lah umie sbb ekor pun sama,warna pun sama..'..hahahhaa....

bile abah,umie,suci dan seri kuar rumah(nk prg mana entah pun aku x tahu)..hahah..aku time nie duduk dkt mesin basuh,tiba-tiba Tasha(adik sulong aku)berkata'angah nie MIMI''aku dgn semangat ambil kucing tu drpd tasha..hahaha.....kemudian Tasha dgn semangat berkata''kan Kakak dh kata bukan MIMI yg mati tu kucing lain lah'..hahha..tergelak aku.hahah...

kejadian nie baru 10 minit berlaku...

*mimi sekarang dlm pelukan tasha,mungkin tasha nk lepas kan rindu kot,sebab aku kata mimi yg mati xdi..hahaha...